۱۱ آبان ۱۳۸۷

دكتر مصطفي تاج زاده

معاون وزير کشور دولت اصلاحات در نشستي با عنوان کابينه متزلزل که از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشکده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: در زمان انقلاب سه شعار اساسي مطرح شد. استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي. در مورد استقلال بايد گفت که در اين سي سال خود ملت ايران مستقل از قدرت هاي خارجي در مورد سرنوشتش تصميم گرفته است. البته بايستي اين هشدار را داد که با روي کار آمدن دولت نهم و حاکميت اقتدارگرا استقلال کشور تا حد زيادي خدشه دار شده است.
در مورد آزادي اما بايد بگويم که نسبت اين دولت با آزادي مثل نسبت جن با بسم الله است. يعني نه تنها به هيچ وجه با آزادي سازگاري ندارند. بلکه دشمن آزادي و نهادهاي مدني و آزاد هستند. البته هر کجا که در مصاحبه رسانه هاي خارجي قرار مي گيرند ايران آزادترين کشور دنياست. اما در داخل با امنيتي کردن فضا همه چيز را کنترل و محدود کرده اند. عملکرد دولت در زمينه شاخص هاي آزادي احزاب و مطبوعات و ديگر نهاد هاي مدني روز به روز در حال افول است. شاخص سوم جمهوري اسلامي است که حتما مي دانيد به انتخاب امام صورت گرفت. چرا که تا پيش از آن شعار مردم حکومت اسلامي بود و سپس توسط امام به جمهوري اسلامي تغيير يافت و همان موقع هم تصريح کردند که اين جمهوري مثل بقيه جمهوري هاست. امروز شعار اقتدارگرايان رسما اين است که جمهوري اسلامي يک پديده موقت است و ما بايد به سمت حکومت اسلامي حرکت کنيم.
تفاوت اين دو چيست؟ تفاوت آنها در حاکميت مردم و دموکراتيک بودن نهادهاست. به همين جهت بايد گفت ساختار شکنان اصلي در ايران ديگراني هستند که ساختارهاي جمهوريت نظام را خدشه دار مي کنند.
بنابراين کارنامه اين دولت در رابطه با شعارهاي اصلي انقلاب جز در مورد استقلال که آن هم خدشه دار شده مبارزه با دو مورد آخر است. دولت با سوء استفاده از مفهوم عدالت و شعارهاي چپ گرايانه، آزادي را از مردم سلب نموده است.
تاج زاده ادامه داد: آن ها در دو گام با فقر مبارزه نموده و آن را محو کردند. در گام اول وزير تعاون اعلام کرد که اعلام خط فقر در جمهوري اسلامي قانوني نيست چون ايجاد آزار رواني و ذهني جامعه مي شود. در گام دوم نيز گفتند که به جاي واژه فقر از واژه قناعت استفاده کنيد.
اين تنها دولتي است که در طول تاريخ بشريت در سه سال فقر را نابود کرده است. بنابراين معجزه هزاره سوم نيست و معجزه تاريخ بشري است. در زمينه تبعيض نيز دولت کارنامه درخشاني دارد. هيچ تبعيضي در کار نيست. تمام ملت ايران در نداشتن حق با هم برابرند.

هیچ نظری موجود نیست: