۲۸ آبان ۱۳۸۷

تحصن مجدد دانشجویان دانشگاه های نوشیروانی بابل و سیستان و بلوچستان


خبرنامه امیرکبیر: روز گذشته دانشجویان دانشگاه های سیستان و بلوچستان و نوشیروانی بابل برای چندمین بار طی هفته اخیر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در اعتراض به مسائل امنیتی و صنفی خود همچنان در تحصن بوده و خواستار تامین امنیت دانشجویان در محیط دانشگاه شدند.

این اعتراضات که با حمله افرادی ناشناس به دانشگاه و ضرب و شتم چند تن از دانشجویان آغاز شد، روز گذشته نیز ادامه یافت و دانشجویان اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات مطرح شده از جانب دانشجویان این تحصن همچنان ادامه خواهد داشت. دانشجویان با تجمع در ساختمان کلاس های دانشکده مهندسی خواستار پاسخ گویی مسؤولان دانشگاه به مطالبات مطرح شده در بیانیه های قبلی خودشان شدند.

به نظر می رسد که گرچه مسؤولان دانشگاه به صورت شفاهی خواسته های دانشجویان را پذیرفته اند اما گویا افرادی که دانشجویان خواستار استعفای آن ها بودند، همچنان در دانشگاه به فعالیت خود ادامه می دهند. یکی از دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنامه امیرکبیر گفت: ” فشارها و تهدید ها از جانب افرادی که دانشجویان خواستار استعفای آنان شده اند، افزایش یافته است.” وی گفت: “دانشجویان می گویند تا مسؤولان دانشگاه در مورد تحقق و پذیرش خواسته های مان از طرف مسؤولان تضمین کتبی نگیریم، به هیچ وجه به تحصن خویش پایان نخواهیم داد.”






همچنین روز گذشته دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز برای دومین بار در یک هفته اخیر دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، اعتراضات دانشجویان از زمانی آغاز شده است که متوجه شدند به زودی درب های ورودی دانشگاه برای دختران و پسران تفکیک خواهد شد و دانشگاه قصد دارد با استخدام چند نگهبانان زن موج برخورد با دانشجویان دختر و مسئله حجاب آنها را که از زمان دولت نهم افزایش یافته بود گسترده تر کند.

در ابتدا دانشجویان با برگزاری جلسه بحث آزاد در مقابل انجمن اسلامی این دانشگاه به بحث حول تفکیک جنسیتی در دانشگاه های کشور و بالاخص این دانشگاه پرداختند. در ابتدای این جلسه که با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر انجام شد یکی از دانشجویان به بیان تاریخچه تفکیک جنسیتی در ایران پرداخت و تاریخچه ای از آن را بیان کرد. سپس دانشجویان این پدیده را در دولت احمدی نژاد و مخصوصاً در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مورد نقد و بررسی قرار دادند و اعمال انجام شده توسط مسئولین دانشگاه را در این زمینه از جمله جدا کردن درهای ورودی دانشگاه و تفکیک مراسم معارفه ورودی های جدید و تفکیک اردوهای دانشجویی و … را محکوم کردند.


در طول این جلسه و پس از آن دانشجویان به جمع آوری طوماری اعتراضی در همین زمینه از شرکت کنندگان پرداختند. در بخشی از متن آغازین این طومار تفکیک جنسیتی را در راستای توهین به شعور، عزت و حقوق دانشجویان دانستند و آن را زیر پا گذاشتن قداست دانشگاه قلمداد کردند.

این جلسه و جمع آوری امضا امروز سه شنبه نیز ادامه داشت.


هیچ نظری موجود نیست: