۲۰ فروردین ۱۳۸۸

اعضای انجمن اسلامی منتخب دانشجویان امیرکبیر در زندان، دعوت انجمن جعلی از میرحسین با هدف تخریب چهره های اصلاح طلب


خبرنامه امیر کبیر :
طبق خبری که توسط فارس، خبرگزاری منتسب به دولت منتشر شد انجمن جعلی دست ساخته رهایی، رئیس خاطی دانشگاه امیرکبیر که پس از تخریب ساختمان انجمن اسلامی دانشجویان با بولدوزر به صورت موازی تشکیل شد و از پشتوانه دانشجویی برخوردار نیست از میر حسین موسوی دعوت کرده که در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی کند.

حنیف حسین ستاریان که در گفتگو با فارس خود را عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي اميركبير معرفی کرده هدف از این دعوت را روشن شدن ديدگاه‌ها، نظرات و برنامه هاي میرحسین و در راستاي حضور موسوي در دانشگاه‌ها و آشنايي دانشجويان با تفكرات او گفته است. در حالی که ستاریان شهریور ماه سال گذشته شامل اتمام سنوات دانشجویی شده و اکنون دانشجو نیست. نامبرده در جریان بسته شدن خبرگزاری ایلنا در سال ۸۶ به همراه مديرکل حقوقی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری، رييس دانشگاه صنعتی اميرکبير و مديرکل دفتر امور حقوقی وزارت کار و امور اجتماعی شاکی پرونده مسعود حیدری، مدیر عامل سابق ایلنا بود. وی خود را در دادگاه عضو انجمن اسلامی امیرکبیر معرفی کرده بود، در حالی که در بسیج دانشجویی عضویت داشت. مسعود حیدری به دلیل پوشش اخبار دانشجویی به سه ماه و یک روز حبس تعزیری در دادگاه محکوم شد.

او همچنین در پروژه جعل نشریات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در روز پس از واقعه جعل نشریات در تجمعی که در آن بسیجی ها خواستار انقلاب فرهنگی دوم شده و پس از تجمع هم با جوجه کباب در مقابل دانشگاه پذیرایی شدند گفته: «اگر این نشریات متعلق به اینها نبوده است از کجا تهیه شده است. قطعا کار دانشجویی بوده است. در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی از یک طرف روی بحث زنان، سرشاخه‌های کارگری و معلمان کار می‌کنند تا اتحاد ملی را مخدوش کنند».

ساختمان انجمن منتخب دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از تابستان ۸۵ شبانه با بولدوزر تخریب و اموال آن توسط دانشگاه مصادره شد. دانشجویان طی سه سال گذشته انتخابات را به صورت آزاد و در صحن دانشگاه برگزار کرده اند. دانشجویان طی این سالها اعضای انجمن اسلامی امیرکبیر را انتخاب کرده اند. انجمن امیرکبیر نیز به فعالیت های خود در این مدت ادامه داده و در فضای امنیتی دانشگاه امیرکبیر که توسط دست نشانده ای چون رهایی ایجاد شده با دشواری های بسیار فعالیت کرده اند. در حال حاضر نیز ۴ نفر از اعضای فعلی انجمن امیرکبیر در انفرادی زندان اوین محبوس اند. ۹ تن از اعضای فعلی و سابق انجمن اسلامی پلی تکنیک به جرم اعتراض به تدفین شهدا در دانشگاه امیرکبیر بیش از دوماه است در بازداشت به سر می برند و از وضعیت و سلامت جسمی آنها اطلاعی در دست نیست.

شواهد حاکی از آن است که خط اتهام و افترازنی فاطمه رجبی، همسر الهام سخنگوی دولت در خصوص میر حسین موسوی که او را در مقاله ای برانداز خوانده است با سبک و سیاقی مشابه در دعوت کاندیداها توسط انجمن ها و تشکل های جعلی و ساخته دست دولت نهم در حال پیگیری است.

قابل ذکر است طی چند روز گذشته در اقدامی مشابه انجمن های جعلی و دست نشانده دولت نهم از کاندیداهای اصلاح طلب دعوت کرده اند که برای سخنرانی در دانشگاه حاضر شوند. به نظر می رسد این دعوت ها با هدف تخریب چهره های اصلاح طلب در آستانه انتخابات دهم صورت می گیرد و برنامه ای از پیش تعیین شده توسط حامیان احمدی نژاد و وزارت علوم متبوع وی است. دعوت انجمن جعلی دانشگاه اصفهان از کروبی در اوایل خرداد، دعوت انجمن بسیجی دانشگاه الزهرا از کروبی و موسوی، دعوت جامعه اسلامی قزوین از کروبی و انجمن جعلی قزوین از کروبی و موسوی در همین راستا است.

وزارت علوم از بهمن سال ۸۷ دست به تعلیق فعالیت انجمن های منتقد در دانشگاه زده و در پروژه ای سرکوب کننده محدودیت های فراوانی بر سر راه انجمن ها و تشکل های معترض و منتقد ایجاد کرده است.

۱ نظر:

mojtabahojatoleslami@hotmail.com گفت...

سلام
بیشتر از سی‌ سال پیش خونهای ملت ما درخت استقلال ، ازادی ، جمهوری اسلامی را میوه دا ر کرد ولی‌ متاسفانه رهبران ما غصهٔ پول چینی‌ ها و معاملات با اینها را میخورند و یا اینکه غصهٔ. این فلسطینیها و یا بدتر از همه حزب الهی ها را میخورند . هرکس ریش داره با یک اسلحه ادعای اسلامی بودن میکنه . من هزار با ر برای جمهوری اسلامی حقیقی‌ جان میدهم ولی‌ حاضر نیستم یک قطره خون برای این اسلام خراب کنها بدهم . امیدوارم این رهبران ما در روز سال گرد انقلاب فریاد االله و اکبر های مردم را دلیل بر اغتشاشگری تعبیر نکنند همین الله و اکبر های مردم بود که رهبران ما را بر کار گزا شت . بنده سی‌ سال پیش در مدرسهٔ طلاب قم درس خواندم و دو سال و نیم زندان شاه بودم . الله و اکبر